Tyverialarm til hjemmet

Vi bor på landet – i et lille gårdhus, hvor markerne er solgt fra. Vi har en stald til et par heste og nogle får. Og så har vi hjemmekontorer. Min mand har indrettet sin virksomhed i det, som var laden, jeg har mit kontor i stuehuset. Vi får tit gæster, så selvom vi bor isoleret, så er vi ikke ensomme. Ofte besøger vi også vores venner inde i byen.

Indbrud

Men for en måneds tid siden fik vi ubudne gæster. Der var indbrud i vores hjem. Heldigvis brød tyvene ikke ind i min mands kontor. Det ville have været forfærdeligt. Nu er det ikke, fordi vi har mange ting af værdi, men alligevel. Vores pc’er, nogle af mine smykker, og nogle fine gamle stykker arvesølv blev stjålet. Forsikringen har dækket, så udgifterne er ikke så store. Arvesølvet var det, jeg blev mest ked af at miste.

Tyverialarm ja tak

Det værste var dog følelsen af at være sårbar – at de kan komme tilbage og bryde ind igen. Det var kilde til konstant usikkerhed. Vi har derfor været i kontakt med et firma, som har hjulpet os med at få sat tyverialarmer op: https://www.alarmogsikring.dk/shop/tyverialarm-8c1.html . Det er et meget professionelt firma, som tilbyder vagtservice hele døgnet, alle årets dage. Det er rart at føle sig tryg og sikker igen.

Men det tog sin tid for os at finde ud af, hvilket system vi skal bruge. Det er nemlig sådan, at man kan få tyverialarmer i forskellige versioner. De fleste systemer kan fjernstyres via internettet eller en app. Nogle har videoovervågning indbygget, og andre igen kan man få vagtservice til.

Videoovervågning også

Det var ikke helt nemt at finde det rigtige system. Min mand ville gerne have et meget avanceret system til sit kontor – forståeligt nok. Hans ansatte kommer og går hele tiden, så videoovervågning er et must for ham. Det skulle samtidigt være nemt at styre, og med vagtservice tilknyttet.

Firmaet foreslog, at han fik et særligt system, som er gearet til små virksomheder, og som også er godkendt af forsikringsselskaberne. Samtidigt har systemet adgangskontrol, så det kun er hans ansatte, der kan få adgang. Det er betryggende at vide, at det kun er de 5 personer, han har ansat, som kan komme og gå på kontoret.

Til vores stuehus foreslog firmaet, at vi opsatte et mindre avanceret system. Det kaldte det for en privatalarm. Det er et trådløst system, som vi kan styre via web og en app. Det er supernemt og fungerer, helt som det skal. Jeg skal bare lære at huske at slå det til og fra, når jeg kommer og går. Det er vist det sværeste. Nu er det allerede sket 5 gange, at jeg glemmer at slå alarmen fra, når jeg lukker mig ind med indkøbene.

Pinligt, fordi vagten kommer altid hurtigt, og så står jeg der med indkøbsposerne, og må sige undskyld. Det ender med et Peter-og-ulven-syndrom hos mig, tror jeg. De gider da ikke komme igen og igen, når det hver gang er falsk alarm. Men firmaet, som står bag vagtservicen, har sagt, at det kan tage lidt tid at få det gjort til en vane at slå alarmen fra. De har også sagt, at deres arbejde meget ofte består i at tage ud til falske alarmer, så jeg skal ikke være bange. De vil helst have, at jeg er sikker.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *