“Om os” siden er en god side at have på sin hjemmeside, selvom det ikke er alle der besøger den, så er det vigtigt at folk har mulighed for at læse om dig for at skabe troværdighed, men det er også vigtigt at have siden hvis man vil have organisk trafik fra søgemaskiner som Google, da det i deres øjne også skaber troværdighed.
Et klassisk eksempel på en “Om os”-side er denne: https://affaldssorteringssystem.dk/om/ hvor der kort fortælles om siden, hvorfor den er startert, hvad du kan bruge den til, samt hvilke værdier der ligger til baggrund for siden. Men der er mange ting du kan gøre for at lave en bedre “Om os”-side.
Drop navnet “Om os”
“Om os” ved alle hvad betyder, det er det gode ved at kalde siden for dette, men det er ikke særligt interessant at klikke på. Du kan i stedet kalde den noget andet og mere inspirerende for de besøgende på dit website. Det kan eksempelvis være:
- Vores historie
- Story
- Værdier
Du kan også bruge din virksomhedsnavn til at lave en sjov titel til siden. Et eksempel på dette er denne side: https://zillibot.dk/story/.
Brug underoverskrifter og billeder
Du kan med fordel præsentere dig selv med et billede og bruge underoverskrifter til at fremhæve værdier og det man kan bruge siden til.
Siden bliver hurtigt mere interessant hvis der er andet end tekst der viser hvad det hele handler om.
Gør altid opmærksom på din “Om”-side
Når du har lavet en god “Om”-side, så husk at gøre opmærksom på den ved at referere til den fra forsiden, dine nyhedsbreve og blogindlæg, for det vil være med til at styker dit brand.
Omvendt er det også en god idé at præsentere blogindlæg på om-siden der styrker dit brand og fortællingen om det.
Nu er det bare igang med at opdatere din om-side, så dine besøgende kan blive imponeret og vælger dig frem for dine konkurrenter.