Gode tips til at forbedre time to market

På det moderne forbrugermarked er det absolut nødvendigt at forbedre time to market. Evnen til at udnytte en idé kræver en strømlinet proces. Fra koncept til fremstilling til distribution skal hvert trin tilgås strategisk for at imødekomme de nuværende forbrugernes krav et skridt foran konkurrencen.

Dette er dog lettere sagt end gjort. Markedet er fyldt med smidige, innovative producenter, der kæmper for den samme markedsandel. At reducere time to market kræver systematisk afhængighed af gennemprøvede metoder til afkortning af processen på hvert trin. Her er et par af de metoder, som succesrige virksomheder stoler på for at forbedre time to market for deres globale løsninger og produkter. Ønskes flere kan du tjekke ud https://www.encode.eu/.

Fordele ved reduceret time to market

Der er flere grunde til, at du ikke ønsker, at dit produkt skal ramme markedet efter dine konkurrenter. Ud over at tabe penge blot ved ikke at være der, mister din virksomhed status i industrien ved at være en tilhænger og ikke en leder. Selv med et ringere produkt kan dine konkurrenter dominere markedet ved blot at imødekomme behovet først. Enhver innovation og industriudvikling er en mulighed. Det er vigtigt at forbedre time to market af ​​mindst tre grunde:

  1. Hvert nyt produkt, innovation eller forbedring resulterer i en kort periode med hype og spænding på markedet. Dette spotlight skinner mest på dem, der er banebrydende for forandringen. At være først på markedet betyder at nyde glansen.
  2. En anden fordel ved smidighed og hastighed er evnen til at udnytte mulighederne, når de dukker op. Ofte er disse muligheder kun åbne i kort tid. Hastighed oversættes til flere muligheder.
  3. Virksomheder, der har ry for at være innovatorer og hurtigt reagerer på markedstendenser, har en kumulativ effekt. Hvert vellykket timet svar oversættes til momentum. Dette skaber igen mere troværdighed og effekt af markedsføringen for hver nye lancering.

Sådan forbedrer du time to market

Producenter kan i høj grad forbedre tiden til markedet ved at følge en eller flere af disse gennemprøvede metoder.

  1. Automatisering: Automatisering af arbejdskrævende processer kan forbedre time to market ved at reducere mulighederne for menneskelige fejl. Manuelle opgaver, der kan automatiseres, betyder færre fejl og hurtigere levering.
  2. Forudsigelige tidsplaner: Etablering af klare, forudsigelige tidsplaner og arbejdsgange giver medarbejdere og ledere mulighed for at udføre opgaver mere effektivt. Konsulter tidligere arbejdsgange for at etablere normer og identificere muligheder for forbedring. Forudsigelighed giver effektivitet og hastighed til hverdagens processer.
  3. Problemregistrering: Vær proaktiv med at identificere potentielle fejlpunkter og problemer for at løse dem på forhånd. Meget tid går tabt, når en fejl eller sammenbrud opstår. Reaktionstider kan reduceres ved overvejelse, og forebyggende vedligeholdelse kan næsten eliminere problemerne direkte.
  4. Lean Manufacturing: Implementere lean fremstillingsprincipper for at gennemgå produktionsprocessen. Magre principper, der først blev udviklet i Japan efter krigen, fokuserer på affaldsreduktion og flow for at øge produktiviteten. Vestlige produktionskoncepter erstattes hurtigt af denne østlige tilgang, der gjorde det muligt for japanske virksomheder at udkonkurrere vestlige producenter i sidste halvdel af det 20. århundrede.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *