Facebook annoncering

Der er mange gode grunde til, at man vil i kontakt med mennesker via Facebook. En kan være, at man leder efter politisk ligesindede, en anden kan være, at man har erfaringer fra et land, og gerne vil dele dem med andre, som skal besøge det land. Så kan man melde sig ind i grupper, hvor medlemmerne har samme interesse. Det kan også godt være, at man bare vil finde bekendte, man ikke har set i lang tid. Helt sikkert så, bruger man Facebook til at tale med andre og fortælle omverdenen, at man er her.

Annoncering på Facebook

Men der er mange, som gerne vil i kontakt med folk, de ikke kender. Det kan fx være butikker, som gerne vil sælge deres varer. Det kan også være foreninger, som vil hverve medlemmer til deres sag. Fx at hjælpe flygtninge eller fattige. Annoncering på Facebook kan være meget effektivt for en butik eller forening. Men de skal vide, hvordan de skal annoncere.

Og det kan være lidt svært at sætte sig ind i. Især hvis det er en lille butik eller forening, som ikke har erfaring med markedsføring på de sociale medier – eller online overhovedet. Der er jo en mængde muligheder. Men en lille butik, som måske kun er et lille enkeltmandsfirma, har den mulighed for at lave effektiv annoncering på Facebook? Måske. Hvis ejeren tager sig tid til at sætte sig ind i tingene, og ikke er bange for at fejle, før det begynder at gå godt.

Stor rækkevidde på FB

Jeg er medlem i en lille, privat rideklub. Vi vil gerne have flere medlemmer, og klubben tilbyder rideundervisning til folk i alle aldre. Og også til handicappede. Kan annonceringen på Facebook, som vi vil lave, rettes mod folk, som bor i vores område? Det nytter jo ikke noget, at vores annonce rammer en af mine Facebookvenner, som bor på New Zealand. Vi bor jo lidt uden for Herfølge nede ved Køge.

Vi aner intet om, hvordan man gør. Vi ved, hvordan vi uploader et billede eller en video fra en begivenhed i klubben. Men det er så det. Vi har også svært ved at gennemskue, om det vil koste mange penge at annoncere på Facebook. Vi har set, at man kan booste en post, man laver, men hvad betyder det. Vi har brugt nogle eftermiddage på at kigge på det, men vi kommer aldrig helt i mål, fordi så sker der et eller andet nede i stalden, så vi bliver afbrudt. Klubbens økonomi hænger dårligt sammen, så det er vigtigt for os, at vi ikke har uheld med en af hestene, eller eleverne, som kommer her.

Tiden til at sætte sig ordentligt ind i tingen er meget begrænset. Men vi er nu nogle stykker, som har besluttet, at vi laver en liste over alle de spørgsmål, vi har omkring annoncering på Facebook, og så beder vi ham der interneteksperten, som kommer til undervisning én gang om ugen om at hjælpe os med at finde en ekspert i Facebook. De må da findes. Måske kan han hjælpe os. Og det kunne han – han henviste os til Anne Billing og heldigvis for det!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *