Få et hurtigt website

Optimer dit website

Hvis du driver erhverv eller lever af at sælge dine egne evner og tjenester, så har du med garanti en hjemmeside. Dit website er måden, hvorpå nye klienter kan finde og læse mere om dig eller dit firma.

Der er nogle ting, der er essentielle for dit website. De gør det nemmere for dine gæster at navigere og øger sandsynligheden for, at du får flere kunder.

Få et hurtigt website

I det 21. århundrede er folk vant til, at det går stærkt på internettet. Langsomme hjemmesider bliver efterladt til fordel for andre, der er hurtigere, og derfor er det vigtigt for dig at sørge for, at dit website fungerer.

Den bedste måde at holde din hjemmeside hurtig på, er ved at sikre at din platform er opdateret – altså at det system, du har lavet din hjemmeside med, ikke er forældet. Ydermere hjælper det, hvis du ikke har for mange ting kørende på din side.
Konstante videoer, gif-filer eller lignende kan sætte hastigheden ned på dit website, alt efter hvilken aftale du har.

Hvis du sælger på dit website, er det endnu vigtigere, at ekspederingen går hurtigt – internettet er et herligt sted, men også fuld af usande sider.
Hvis det tager for lang tid for en ordre at blive bekræftet eller for en betaling at blive gennemført, kan dine kunder blive bekymrede og nervøse, og i værste fald vil de frygte snyd og forsvinde fra din side.

Godt at have på dit website

Hvis du har et hurtigt website, er du godt på vej – men der er flere ting, der er nødvendigt for en god hjemmeside.

Overskuelighed siger sig selv, men man kan ofte finde hjemmesider, der er rodede eller ikke har styr på, hvordan de leder deres klientel videre. Hold din hjemmesides forside enkel og fastslå med det samme, hvad det er for et sted, folk er havnet.

Er det et advokatfirma eller en garnbutik? Det skal være tydeligt, hvad man kan få ud af at blive på hjemmesiden.

Gør det nemt for alle aldre at navigere ved at lave en letforståelig menu, der har de mest relevante undersider. Det er også en god idé at have en ”Om” sektion, hvis din hjemmeside repræsenterer et lille firma eller enkeltpersoner.

Undgå så vidt som muligt larmende farver, medmindre de passer med et tema – hvis du sælger neonfarvet maling kan du selvfølgelig slå dig løs med paletten, men for en keramiker, for eksempel, vil mere aftonede farver tiltale målgruppen i en større grad.

Kraftige og voldsomme farver kan desuden genere nogle mennesker, når de bliver vist på en computer- eller telefonskærm.

Sidst, men ikke mindst, så skal du holde din målgruppe i mente. Det er ikke ubetydeligt, om du henvender dig til firsårige eller teenagere, og hvis du er i tvivl om, hvordan du skal designe din hjemmeside til din målgruppe, kan de være en god idé at søge hjælp.

Du kan selvfølgelig også undersøge andre websites, der ligner din, og studere dem for at finde dos and dont’s.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *