Jeg reparerer, vedligeholder og opsætter solcelleanlæg, og det har jeg gjort i snart 5 år. Det er en ret vild udvikling, vi ser i min branche, og der er travlt størstedelen af året. Jeg startede for mig selv, men i dag har jeg 3 servicebiler udover min egen, og de er alle bemandede. Altså er vi 4 i alt i firmaet, og vi har travlt. Det er jo positivt, men den udvikling kom ikke helt af sig selv. Faktisk måtte jeg gennem nogle ret dramatiske oplevelser, før der kom fart på. Og den historie vil jeg da gerne dele, så andre kan få glæde af den.
Telefonen sælger – eller taber
Da jeg havde været selvstændig i omkring 2 år, var min tid i store træk booket ud. Jeg passede jo min firmatelefon. Eller det troede jeg da, jeg gjorde. Af og til lagde folk beskeder på min svarer, og jeg ringede tilbage så snart, jeg kunne. Nogle gange kunne jeg få fat i dem, og andre gange lykkedes det ikke.
Jeg tænkte ikke så meget over det, for der var jo nok at lave. Drømmen om at udvide var der skam, men det var et stort skridt for mig.
Så en dag ringede en mand til mig. Han var interesseret i solceller på taget, og ham kørte jeg ud at besøge. Det endte med en hyggelig snak over en kop kaffe, og mens vi sad der, havde jeg min mobil liggende på lydløs på bordet.
I løbet af en times tid ringede den 4 gange, men jeg lod den gå på svarer, og det fik ham til at spørge: “Hvordan håndterer du egentlig det der med telefonen – du tager den jo ikke?”
Telefonpasning
Det satte tanker i gang hos mig, og jeg valgte at teste et firma af, der tilbyder telefonpasning: Topcall
Jeg tog en prøveperiode på en måned med dem, og det var det mest dramatiske forretningsmæssigt, jeg har oplevet til dato!
I den måned fik jeg så mange NYE kunder, at jeg måtte hyre en kollega ind til at hjælpe, mens jeg fik fikset den første ansættelse. Faktisk fik jeg 8-9 nye ekstra kunder ind på den måned, og det var lavsæson.
Nu er vi altså 4 mand, vi bruger Topcall til callcenter og kundeservice, og det spiller bare!
Tjek dem ud her: https://www.topcall.dk/