Hvis du har en hjemmeside, er det altafgørende for dig, at du som afsender og udtrykket på din hjemmeside fremstår yderst troværdig. Når du vil have besøgende på din hjemmeside, handler det nemlig først om at få dem hen på din hjemmeside, og dernæst skal de have lyst til at blive på hjemmesiden og udforske den. Jo længere en besøgende bliver på din hjemmeside, jo bedre.
Synliggør afsenderen
Du kan øge troværdigheden ved at synliggøre afsenderen. Det kan fx være ved at have billede på under hvert artikel eller hvert indlæg. Du kan også have en kort introduktion og beskrivelse tilknyttet personen. Når man som besøgende kan se, hvem afsenderen af indholdet er, vil man have tendens til at tro på det i langt højere grad. Det er faktisk mere det, når man ikke kan se det, der er med til at skabe mistillid og tvivl om, hvor informationen kommer fra, og hvem der har skrevet det. Du kan med fordel også have en adresse samt kontaktoplysninger stående i bunden af hjemmesiden.
Forkort alle links
Et kortlink er altid at foretrække i forhold til et langt. Lange links gøre os ligeledes mistænksomme om afsenderens intention. Det skyldes, at vi med tiden har lært, at man aldrig skal klikke på et link, man ikke ved hvor kommer fra. Oftest er der mange mærkelige links i fx spam-mails, og det er netop fra disse, at vi har lært, at de lange links med mange underlige tegn er et faresignal på noget ukendt, der kan have negativ effekt for os. Du kan derfor klikke ind via henvisningen og få direkte adgang til et smart redskab, der hjælper dig med at forkorte alle dine links, hvis de er for lange.
Tag dine egne flotte billeder
Billeder er altid godt til det visuelle indtryk og udtryk på din hjemmeside. Der findes mange standardbilleder, du kan benytte dig af, men hvis du virkelig vil skille sig ud, bør du tage dine helt egne billeder. På denne måde kan du fremstå allermest troværdig. Så vil dine besøgende ikke risikere at støde på billeder, de har set på andre hjemmesider før. I stedet vil de blive præsenteret for dine billeder, som du desuden kan få taget helt, som du visualiserer dem, når de skal fungere på en hjemmeside.
Hold indholdet opdateret
Med tiden vil du komme til at udgive indhold hele tiden. Det kan være, at der er indhold flere år tilbage. Men derfor kan det fortsat blive fundet af søgemaskinerne. Derfor bør du altid holde dit indhold opdateret, så din hjemmeside altid fremstår helt up to date.
Hvis du har en webshop: Bliv E-mærket
Ja, hvis du har en webshop, hvor troværdigheden er altafgørende, kan du få E-mærket på din shop. Det er et tegn på, at din webshop er helt sikkert at handle med, og det vil øge chancerne for salg markant, når besøgende lander på din side og begynder at kigge rundt på udvalget.